Kérjük a böngészőjében engedélyezze a JavaScript használatát!

Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

 

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a www.frisskert.hu internetes honlapon (a továbbiakban: „Honlap”) elérhető friss zöldség és gyümölcs, illetve egyéb élelmiszerek és egyéb termékek csomagküldő-kiskereskedelem (házhozszállítás) útján történő megrendelésének (a továbbiakban: „Szolgáltatás”) feltételeit, valamint az azzal összefüggő lényeges körülményeket tartalmazzák.

Az ÁSZF elfogadása előfeltétele a Honlapon keresztül elérhető Szolgáltatás igénybevételének, azaz a megrendelések leadásának és a vásárlásnak. A vásárló a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF, valamint a Vetiti Fructus Kft., mint Szolgáltató Adatkezelési Szabályzatát (a továbbiakban: „Szabályzat”). A Szabályzat a jelen ÁSZF szerves részét képezi és annak rendelkezéseire figyelemmel értelmezendő.

 

1. Szolgáltatói adatok

 

Cégnév: Vetiti Fructus Kft.

Székhely: 1173. Budapest, Pesti út 34.

Adószám: 23791648-2-15

Cégjegyzékszám: 15-09-078803

Elektronikus elérhetőség: info@frisskert.hu

Szerződés nyelve: magyar

Telefonos elérhetőség (ügyfélszolgálat) : 06 70 945 7070

 

2. Vásárló

 

Az a regisztrált felhasználó, aki a Honlapon regisztrál és a Honlapon keresztül a Szolgáltatást igénybe veszi, árut megrendel.

 

3. ÁSZF hatálya, módosítása

 

A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF részben vagy egészben történő módosítására. A legújabb ÁSZF módosításról rövid felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Szolgáltató a Honlap látogatóit, illetve felhasználóit. ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba és a módosítás közzétételét követően a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével a Honlap látogatója, illetve felhasználója elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti a hatályos módosított ÁSZF rendelkezéseit.

 

4. A frisskert.hu szolgáltatása

 

4.1. A Szolgáltatás területi hatálya

 

A Szolgáltató Honlapja az internet segítségével mind belföldről, mind pedig külföldről is elérhető. Azonban a Szolgáltató a Honlapon keresztül igénybe vehető Szolgáltatást kizárólag Nyíregyháza, Nyírpazony, Nyírtura települések közigazgatási határán belül tudja biztosítani. Ezen területen kívül eső címre a Szolgáltató nem végez kiszállítást.

 

4.2 A Szolgáltatás igénybevételének feltételei

 

A Honlapon keresztül biztosított Szolgáltatás csak regisztrált felhasználók számára érhető el, akik betöltötték a 18. életévüket, illetve nem természetes személy esetén jogszerűen bejegyzettek.

 

5. A Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés létrejötte

 

5.1 Regisztráció folyamata

 

A regisztrációt a Honlap látogatója a Regisztráció menüpont alatt található adatlap kitöltésével tudja elvégezni. A regisztrált felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási, illetve egyéb problémákért és esetleges többletköltségekért és/vagy károkért a felelősség kizárólag a regisztrált felhasználót terheli. A regisztráció a Szabályzat elfogadását követően történik meg, arról a felhasználó a megadott e-mail címére visszaigazoló levelet küld a Szolgáltató. A folyamat során a Megrendelőnek érdemes a levélszemét fiókját is megnéznie. A regisztrált felhasználó a frisskert.hu azonosítójának és/vagy jelszavának elfelejtése, elvesztése esetén bármikor automatikusan kérheti a rendszertől jelszó emlékeztető e-mailt a korábban megadott email címére. A regisztrált felhasználó az általa a regisztráció során megadott adatokat, beleértve a jelszót bármikor módosíthatja a saját felhasználói fiókjának adatlapján. A regisztrációt a regisztrált felhasználónak egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. A Szolgáltatás a megrendelés leadásakor megadott szállítási címre teljesíti a szállítást. A kiszállítást érintő adatmódosításokat azonban a Szolgáltató a tőle elvárható legnagyobb gondosság mellett sem tudja minden esetben nyomon követni azoknak a megrendelési időszak zárása (hétfő éjfél, kedd éjfél és csütörtök éjfél) és a másnapi teljesítése között történő módosítása esetén, így az abból eredő esetleges kellemetlenségekért, késedelemért és károkért felelősséget nem vállal. A Szolgáltatót továbbá nem terheli felelősség a regisztrált felhasználó azonosítójának és/vagy jelszavának, valamint a Szolgáltatóval szerződésben álló SimplePay weboldalán történő bankkártyás fizetés során használt banki adatok illetéktelenek részére hozzáférhetővé válásából eredő károkért. A frisskert.hu nem fér hozzá az ott megadott azonosítókhoz, számlaegyenlegekhez semmilyen módon.

A regisztrált felhasználó tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve - a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével - azok törlését, vagy módosítását bármikor kérheti a Társaságnak küldött elektronikus levéllel az info@frisskert.hu címen, a Társaság +3670 945 7070 telefonszámán, a Társaság részére eljuttatott levéllel postai úton a 4531. Nyírpazony, Kabalási út 14. címen.

 

5.2 A Szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejötte

 

A regisztrált felhasználó a Szolgáltatás igénybevételével, a megrendelésének leadásával, illetve a jelen ÁSZF, valamint ezzel egyidejűleg a Szabályzat elfogadásával írásbeli szerződést köt a Szolgáltatóval. A szerződés tárgya a regisztrált felhasználó által a Honlapon keresztül megrendelt friss zöldségek és gyümölcsök, illetve egyéb élelmiszerek és egyéb termékek megvásárlása és csomagküldő-kiskereskedelem keretében történő házhozszállítása. A Szolgáltató a szerződést iktatja és adatbázisában tárolja, mely szerződések hozzáférhetőek legalább 6 hónapon át a „Rendeléseim” menüpont alatt. A Szolgáltató nem felel szerződésszegésért, illetve a nem szerződésszerű teljesítésért azon esetekben, amelyek a Szolgáltató által elháríthatatlan külső okra (vis maior) vezethetők vissza.

 

5.3 Megrendelés megerősítése

 

A regisztrált felhasználó az általa megrendelt tételekről, azok végleges jóváhagyását követően a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címére visszaigazoló e-mailt kap rögtön, de legkésőbb 24 órán belül. Amennyiben ezen idő alatt nem érkezik meg a visszaigazoló email, a felhasználó ellenőrizze spam (levélszemét) mappáját, illetve vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval a Honlapon megadott elérhetőségek valamelyikén. A megrendelés akkor jön létre, ha azt a Szolgáltató e-mail-ben visszaigazolja. Abban az esetben, ha bármely okból kifolyólag a Szolgáltató részben vagy egészben nem tud eleget tenni a leadott megrendelésnek, arról – az akadály felmerülését követően haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül – e-mailen és/vagy telefonon értesíti a megrendelést leadó regisztrált felhasználót. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egészségvédelmi, rendelkezésre állási, élelmiszerbiztonsági vagy egyéb megfontolásból saját belátása szerint a regisztrált felhasználó által leadott rendelést illetően változtatásokat tegyen. Ilyen esetben a Szolgáltató a tőle elvárható mértékben igyekszik előre tájékoztatni a változásokról a megrendelést leadó felhasználót, illetve a tőle elvárható mértékben igyekszik a változással érintett rendelési tételért kárpótolni más élelmiszerrel, azaz helyettesítő terméket felajánlani. Amennyiben a megrendelést leadó felhasználó nem találja kielégítőnek a Szolgáltató által felajánlott élelmiszert, elállhat a szerződéstől, nem köteles átvenni a részére felajánlott helyettesítő terméket, illetve annak el nem fogadását az átvételt követően 24 órán belül jelezheti a Szolgáltatónak.

 

5.4 Megrendelések egyeztetése, törlése

 

A Szolgáltató a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztrált felhasználó adatai nem egyértelműek vagy valódiságuk kérdéses, a regisztráció során megadott telefonszámon és/vagy e-mail címen felkeresheti a rendelést leadó felhasználót adategyeztetés érdekében. Bármely okból sikertelen adategyeztetési eljárás esetén a Szolgáltató jogosult érvényteleníteni a megrendelést egyidejűleg törölve a felhasználó regisztrációját. A megrendelés tartalmát keddi kiszállítás esetén hétfő éjfélig, szerdai kiszállítás esetén kedd éjfélig, pénteki kiszállítás esetén csütörtök lehet e-mailben módosítani, illetve törölni. Ezen határidőt követően a leadott és visszaigazolt megrendelést elektronikusan már nem lehet törölni, azt a felhasználó – a minőségi kifogás, illetve termékhelyettesítés esetét kivéve – köteles átvenni és kifizetni. A Szolgáltató fenntartja magának a felhasználó fiókjának törlésére vonatkozó jogát, amennyiben a felhasználó olyan áru átvételét tagadja meg, amely a leadott megrendelésének megfelelő és kifogástalan minőségű, vagy amennyiben a felhasználó a megrendelés kiszállításakor nem tartja magát a megrendelés átvételére vonatkozó időponthoz, illetve helyszínhez és ezzel várakozásra kényszeríti a kiszállítót. Amennyiben a felhasználó a megrendelés kiszállításakor nem tartja magát a megrendelés átvételére vonatkozó időponthoz, illetve helyszínhez és ezzel többletköltséget okoz a Szolgáltatónak (pl. ismételt kiszállítás, parkolási bírság), a felhasználó köteles ezen többletköltséget a Szolgáltatónak megtéríteni. A felhasználó törlésére az esetben is sor kerül, ha számláját nem egyenlíti ki, illetve felszólító levelünkre nem reagál 8 napon belül.

A rendelést módosítani lehet, amennyiben még nem került kifizetésre átutalással vagy SimplePay kártyás fizetéssel.

 

5.5.1 Fizetési módok

 

A megrendelést leadó felhasználó a Szolgáltatás keretében leadott rendelésének ellenértékét a megrendelt csomag átvételekor készpénzben, átutalással vagy a Honlapon keresztül elérhető SimplePay fizetőfelületen keresztül teljesíti. A Szolgáltató a rendelés kézbesítésével egyidejűleg adja át a Szolgáltatásra vonatkozó számla eredeti példányát (kivéve halasztott fizetés esetén) a rendelést leadó felhasználó részére. Amennyiben a rendelés ellenértéke részben vagy egészben nem került a tervezett kiszállítási napig átutalásra, bankkártyával kiegyenlítésre, illetve a rendelés kézbesítése alkalmával készpénzben rendezésre, a Szolgáltató jogosult megtagadni a leadott rendelés teljesítését, illetve kézbesítését. A Szolgáltató – viszonteladók számára - egyéni elbírálás alapján halasztott fizetésre (8, 15 nap) is tud lehetőséget biztosítani rendszeres megrendelés esetén. Ebben az esetben a számla az átutalást követően kerül kiszámlázásra.

 

5.5.2 SimplePay fizetési mód

 

A SimplePay elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező, de lehetséges a regisztráció, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. Felhasználható bankkártyák: Mastercars, Maestro, Visa, Electron, Amex. A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincs felára. A regisztráció és a SimplePay mobilalkalmazás, valamint a pénz fogadás és küldés ingyenes. Fizetés előtt mindig ellenőrizze, hogy valóban a SimplePay biztonságos szerverén adja meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót.

 

5.6 Termékek ára

 

A Szolgáltató a Szolgáltatás keretében vásárlásra felajánlott friss zöldségeket és gyümölcsöket, valamint egyéb élelmiszereket és egyéb termékek a Honlapon feltüntetett árakon kínálja, amelyek magukba foglalják az általános forgalmi adót. A Szolgáltató ezen árakat jogosult bármikor megváltoztatni azzal, hogy azok a Honlapon történő közzétételük időpontjától hatályosak, de a már jóváhagyott rendelések ellenértékét nem befolyásolják. Amennyiben a Honlapon valamely rendszerhibából, vagy külső körülményből adódóan nem a tényleges ár került feltüntetésre, így különösen, ha nyilvánvalóan túl alacsony az ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a hibás árral érintett tétel(eke)t a hibás áron értékesíteni a leadott megrendelés keretében, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítését a megrendelésnek, amelyet a megrendelést leadó felhasználó elfogadhat, vagy visszautasíthat a megrendelését képező további tételekre vonatkozó rendelés fenntartásával, vagy a teljes rendeléstől történő elállás mellett.

 

5.7 Megrendelések házhozszállítása

 

A Szolgáltató a leadott megrendeléseket az alábbiak szerint teljesíti:

A felhasználó által hétfő éjfélig leadott megrendelés azonos naptári hét keddi napján, a kedd éjfélig leadott megrendelés azonos naptári hét szerdai napján míg a csütörtök éjfélig leadott megrendelés azonos naptári hét pénteki napján kerül kiszállításra, 12:00 – 18:00 között. Ünnepnapok esetén kimaradhat bizonyos szállítási nap. A kiszállítás napjáról a felhasználó a megrendelést visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást kap. A szállítást megelőző napon a Szolgáltató pontosabb szállítási időpontról (tól-ig intervallumról) is értesíti a Megrendelőt. Amennyiben a megrendelés kézbesítése sikertelen a korábban értesítésben megadott időpontban, a Szolgáltató a megrendelést leadó felhasználóval telefonon kísérletet tehet egy újabb kézbesítési időpont leegyeztetésére. A sikertelen kiszállítás költsége és a gyorsan romló termékek értéke is a Megrendelőt terhelik. A sikertelen kézbesítési kísérletet követően a Szolgáltató jogosult a leadott megrendelést érvényteleníteni és törölni, továbbá törölni a felhasználó fiókját is, amennyiben a sikertelen kézbesítés megismétlődik.

Minimális rendelési összeg 5.000,- Ft, amely alatt a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek a leadott megrendelést. A megrendelések házhozszállítása ingyenesen történik. A házhozszállítás részletes leírását a honlapon található Vásárlási tájékoztató tartalmazza, amelyek jelen ÁSZF részét képezik.

 

6. Vásárló jogai, kötelezettségei. Elállási jog gyakorlása

 

A megrendelést leadó felhasználó a megrendelés kézbesítését követően a leadott rendelés azon tételeit, amelyek jellegüknél fogva nem gyorsan romlandóak (tehát nem friss zöldség, gyümölcs) 8 munkanapon belül visszaküldheti a Szolgáltató részére a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 4. és 5. §-ra tekintettel. A visszaküldés költségei a megrendelést leadó felhasználót terhelik. A Szolgáltató a visszaküldött tételeket tartalmazó csomag felbontásáról és a tételekről fényképet készít az esetleges viták elkerülése érdekében. A Szolgáltató köteles a megszabott határidőn belül visszaküldött tételek ellenértékét a visszaküldött csomag kézhezvételét követően legkésőbb 30 napon belül visszafizetni a megrendelést leadó felhasználónak átutalással teljesített fizetés esetén a felhasználó bankszámlaszámára történő visszautalással, készpénzes fizetés esetén a felhasználó választása szerint a felhasználó által e-mailben megküldött banki adatok alapján banki átutalással a megjelölt bankszámlaszámra vagy készpénzben. A megrendelő a hibás, nyomott, sérült termékek átvételét megtagadhatja. Amennyiben a megrendelő a csomag átvételekor személyesen nincs jelen, úgy elvárható határidőn belül (1-3 nap) fényképpel jelezheti a Szolgáltatónak a hibás terméket, amit a Szolgáltató a fentiek figyelembe vételével korrigálhat. A vásárlást követő 24 órán belül jelezze felénk reklamációját friss gyümölcs és zöldség esetén és ha lehet mellékeljen fotót is mivel a friss gyümölcsök, salátafélék fogyasztási ideje 1 nap. Ezt követően csak olyan friss termékre tudunk elfogadni reklamációt, aminek fogyasztási ideje hosszabb mint 1 nap illetve, ahol a probléma nem volt szemmel látható. Hosszabb szavatossági idejű termékeknél természetesen a minőségi kifogást később is elfogadjuk.

 

7. Honlap használata, folyamatos működése

 

A Honlap használatával és az azon keresztül elérhető Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos további feltételek és információk a honlapon található Vásárlási tájékoztató tartalmazza, amelyek jelen ÁSZF részét képezik. A Szolgáltató minden tőle telhetőt elkövet a Honlap, és a Honlapon igénybe vehető Szolgáltatások folyamatos elérhetősége érdekében, azonban nem tudja garantálni annak folyamatos működését és a Szolgáltatás folyamatosságát. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan közvetlen, vagy közvetett károkért, amelyeket a Szolgáltatótól független technikai leállás, szünet, vagy harmadik személyek által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok okoznak. A Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz a Honlap látogatásának és használatának, biztonságosságának és megbízhatóságának érdekében, azonban ennek ellenére is előállhatnak olyan technikai hibák, amelyek lehetőségének tudomásulvételét a Honlap látogatói és felhasználói részéről vélelmez a Szolgáltató.

 

8. Szerzői jogok

 

A honlap teljes tartalma, így különösen az azon található adatok, tájékoztatók, képek, leírások, szövegek, ábrák és a Honlap arculata, megjelenése és felépítése, az egyes funkciók kivitelezése a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezik, és mint olyan szerzői jogi oltalmat élvez. A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül azok felhasználása sérti a Szolgáltató szerzői jogait és jogi következményeket von maga után. A Honlapra történő hivatkozás elhelyezése más felületeken engedélyezett, amennyiben a hivatkozás a Honlap főoldalára vezet, a Honlap belső oldalaira hivatkozás kizárólag a teljes oldal tartalmára történő hivatkozás esetében megengedett a Szolgáltató előzetes jóváhagyása mellett. Egyik esetben sem történhet a hivatkozás olyan formában, hogy azzal a Honlap, illetve annak valamely belső oldala vagy tartalma egy másik honlap tartalmaként tűnjön fel.

 

9. Termékeket ábrázoló képek

 

A Honlapon megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek! A Szolgáltató nem tudja garantálni, hogy a termék azonos lesz a képen láthatóval, melyért felelősséget nem tud vállalni. A Honlapon található információkat legjobb tudása és meggyőződése szerint közli a Szolgáltató. Kérjük a regisztrált felhasználókat, hogy az illusztrációként feltüntetett képet, grafikát szíveskedjenek egyeztetni a rendelt termék adatival, esetlegesen az info@frisskert.hu email címen segítséget kérni a Szolgáltatótól.

 

10. Jogvita

 

A Szolgáltató mindent elkövet annak érdekében, hogy a közte és a Szolgáltatást igénybevevő regisztrált felhasználó között létrejött szerződésből eredő bármilyen nemű nézeteltérést vagy vitát a felek bíróságon kívül rendezzék el. Amennyiben az esetleges jogvita tárgyalásos úton nem rendezhető, a szerződésből eredő jogvitával kapcsolatosan a Szolgáltató székhelye és a pertárgy értéke szerint illetékes magyar rendes bíróság kizárólagosan jogosult eljárni. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató a Szolgáltatást képező üzleti tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

Adatvédelmi panasz esetén Felhasználó bírósághoz vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., honlap: http://www.naih.hu) fordulhat.

Kérjük, hogy csak akkor regisztrálj a Honlapunkon, amennyiben egyetértesz a fentiekkel. Amennyiben az ÁSZF-el kapcsolatban bármilyen további kérdésed lenne, úgy kérjük, írd meg azt az info@frisskert.hu e-mail címre.

 

11. Adattovábbítási nyilatkozat

Tudomásul veszem, hogy a Vetiti Fructus Kft. (4531 Nyírpazony, Kabalási út 14.) adatkezelő által a frisskert.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási cím adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

Vetiti Fructus Kft.